Udgivelser

Udgivelser

Ian Wisler-Poulsen er forfatter til 6 bøger om visuel kommunikation, grafisk design, usability, kundeoplevelser og servicedesign. Bøgerne har tidligere været udgivet af andre forlag, men nu er alle bøger udgivet af Wislers forlag. Bøgerne kan købes i de gængse bogandlere eller ved kontakt til Wisler.

Tag ansvar for kundeoplevelsen

Bogen handler om, hvordan man arbejder med kundeoplevelser i praksis. Den har fokus på “det personlige møde” og er delt op i 3 sektioner: Hvorfor, hvad og hvordan. Den er fyldt med case-eksempler, citater og udtalelser (2021).

Grundbog i Servicedesign
(3. udg.)

Bogen gennemgår begrebet servicedesign fra bunden. Hvad vil det sige at arbejde med kundeoplevelser og have kunden i centrum? Den indeholder en række værktøjer og metoder til indsigt og idéudvikling som blueprints, personas og kunderejser (2018).

20 Designprincipper
(2. udg.)

Bogen gennemgår 20 designprincipper til visuel kommunikation. Hvert princip gennemgås på én side, og så er der 2-8 sider med eksempler. Af designprincipper kan nævnes: Nærhed, ensartethed, genkendelighed, kontrast og lukkethed (2016).

Usability (2. udg.)

Bogen gennemgår 6 testmetoder til mere brugbare websites. Herudover gennemgås design af en undersøgelse, og der er en introduktion til usability. Bogen er skrevet sammen med Ole Gregersen og findes også i en engelsk udgave (2017).

Layout i opgaven

Bogen handler om, hvordan man tilfører skriftlige opgaver et funktionelt layout. Indholdet skal være brugervenligt og logisk sat op for læseren. Opgaven skal naturligvis også se godt ud, da det tilfører den værdi (2007).

Virksomhedens logo

Bogen handler om, hvordan en række virksomheder er startet op, hvad idéen med deres logo oprindelig var, og hvordan det har udviklet sig med tiden og samfundet. Bogen tager udgangspunkt i 35 cases og er suppleret med en masse eksempler (2005).