Masterclass

Masterclass

Ian Wisler-Poulsen tilbyder en masterclass i kundeoplevelser og kunderejser. Varigheden er 7 timer. Antal deltagere er 10 - 50. Den foregår i Zoologisk have i København.

Masterclass i kundeoplevelser

Masterclassen handler om, at deltagerne skal blive bedre til at forstå kundernes perspektiv og få indsigt i, hvordan de kan arbejde med ”det personlige møde” for at skabe stærke kundeoplevelser og ambassadører.


Masterclassen er sammensat af korte oplæg og en række gruppeøvelser. En af øvelserne foregår ude i Zoologisk Have. Deltagerne skal dokumentere en kunderejse for et segment med en dertil udarbejdet persona. Målet er, at deltagerne bliver i stand til at arbejde struktureret med kundemødet og kundeorienterede værktøjer i deres egen virksomhed.


Masterclassen handler om, at deltagerne skal opleve på egen krop, hvad der bliver gennemgået i løbet af dagen – fremfor blot at høre om det.  

 

Eksempler på faglige elementer fra masterclass'en:

  • Typer af udbytte (fx ambassadøreffekt)
  • Introduktion til oplevelsesøkonomi
  • Rationelle og emotionelle oplevelser
  • Indstilling, ansvar og værdien af en hilsen
  • NPS, 10’er-oplevelser og -adfærd
  • Kunden i centrum
  • Segmenter og personas
  • Introduktion til kunderejser og kontaktpunkter
  • Lavpraktiske metoder til optegning af kunderejsen
  • Forbedringer til kunderejsen med Touchpoint IQ
  • Kollega-kontoen
  • Ros og anerkendelse (samt Rose-guiden)
  • Peak-end-oplevelser

Praktisk information:

  • Antal deltagere: 10 - 50 (15-25 delt. anbefales)
  • Lokation: Zoologisk Have, Roskildevej 32, 2000 Frederiksberg
  • Tidspunkt og varighed: kl. 9.00-16.00 (7 timer)
  • Dørene åbnes: kl. 8.30
  • Forplejning: Let morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe med kage (vand og kaffe hele dagen)


Masterclass'en kan ligeledes gennemføres i Den Gamle By i Aarhus, Odense Zoo eller Givskud Zoo.


Masterclassen udbydes for hele hold (10-50 deltagere).
For yderligere info eller tilbud kontakt Ian Wisler-Poulsen


I samarbejde med Ledernes KompetenceCenter udbydes masterclass'en på "åbne hold" / for enkelt-deltagere (ledere).
Læs mere her.

Værdien af en masterclass i Zoo

SAMMEN, VÆK FRA KONTORET


Deltagerne kommer væk fra deres eget kontor, og de er sammen med deres kolleger i fantastiske omgivelser. Det giver en stærkt fundament for inspiration og ny læring – uden forstyrelser.


KUNDEREJSER I PRAKSIS


Deltagerne skal udarbejde en persona på baggrund af en segmentbeskrivelse. Herefter skal de ud i Zoologisk have og dokumentere en kunderejse for deres persona. De skal prøve at gå i kundens sko.


KUNDENS PERSPEKTIV


Deltagerne skal ikke blot høre eller tale om kunderejsen. De skal mærke den på egen krop, så de bliver bedre til at forstå kundens perspektiv.


FORSLAG TIL FORBEDRINGER


Deltagerne skal optegne kunderejsen på en planche. Så skal de udarbejde forslag til forbedringer og præsentere deres arbejde for hinanden.


Evaluering af masterclass